Focus op Rekenen
Betere opbrengsten én gelukkige onderwijsprofessionals dankzij duidelijke leerlijnen, kloppend bij jouw schoolvisie.
Dat is mogelijk, maar dan moet het wel anders.
Je school draait op zich goed, ouders zijn tevreden en leerlingen zijn blij. Toch is er onrust. Je voelt je beperkt door strikte methodes en wil ze als leidraad gebruiken, maar hoe? Hoe krijg je het team mee? Ondanks jullie inspanningen lijkt de school niet te functioneren zoals gewenst en ervaar je geen groei.
- Waarom verlaten professionals het onderwijs, ondanks aantrekkelijke salarissen?
- We lijken succesvol, maar behalen al twee jaar het 1S-niveau niet. Wat nu?
- Waarom zijn er zoveel zorgleerlingen? Het lijkt wel of ieder kind wel iets heeft..
Dit is het moment dat veel scholen
bij me aankloppen
Misschien wel scholen zoals jouw school.
Je bent het zat om weer nieuwe materialen aan te schaffen, weer een workshopje te volgen, wat het je tot nu toe heeft gegeven is een tijdelijke opleving, meer niet.
Jullie doen het liefst alles zelf, toch? Is logisch, want samen heb je al veel kennis in huis.
Toch schuurt er iets, je hebt te weinig tijd, de focus en de rust ontbreekt.
Je baalt van jezelf omdat je de oplossing tot duurzame verandering niet vindt of niet kunt kiezen.
Ik weet: Je kunt zelf niet zien wat er mist omdat je – net als iedereen – blinde vlekken hebt.
Hier heb je een keuze: Blijf je aanmodderen?
Of zie je onder ogen dat het met hulp sneller en beter gaat? Dat is geen teken van zwakte, maar juist een teken van leiderschap.
Het is heel simpel:
Als je hulp inschakelt, gaat het tig keer sneller en weet je precies wat je wil en moet doen.
WAT DEELNEMERS ZEGGEN
Tevreden onderwijs-professionals
"De bijeenkomsten waren bijzonder interessant en boden veel bruikbare informatie. Het heeft me aangemoedigd om mijn aandacht meer te richten op het hoofdfasenmodel en na te denken over de manieren waarop ik dit effectief kan inzetten in de klas. Ik vond het ook heel prettig om tijdens de les actief bezig te zijn, bijvoorbeeld door het indelen van kaartjes in de vier fases van het hoofdfasemodel. Dit maakte de theorie niet alleen praktijkgerichter, maar ook veel toegankelijker. Hartelijk dank voor deze waardevolle opleiding!"
L.
leerkracht, Schijndel
"De tips om handelend te rekenen of te visualiseren waren erg bruikbaar. Wat je deed...op onze hulpvraag ingaan, daar waar nood aan was, was top. De voorbeeldles binnen de co-teaching vond ik heel nuttig"
H.
leerkracht, Halsteren
“Daniëlle werkt gedreven en enthousiast. Haar enorme kennis heeft me geholpen overzicht en inzicht te krijgen binnen het rekenonderwijs. Hierdoor kon ik kinderen die vastliepen doelgericht begeleiden. En met succes! Ik kijk uit naar de trainingen die komend schooljaar op ons programma staan!”
M. Romein
leraarondersteuner, Halsteren
"Daniëlle is een gedreven trainer, die heel goed uitlegt wat leerlingen moeten weten en kunnen. Dit doet ze op een enthousiaste, bevlogen manier, waardoor het goed te begrijpen is"
E. Kruijk
remedial teacher, Roosendaal
Van Doel naar Doen: Rekenen!
Jullie rekenonderwijs écht een boost geven? Dat kan al in een half schooljaar! Liever nog wat meer tijd voor uittrekken? Dan plannen een een schooljaar vol focus en behalen van doelen!
Dit gaan we precies doen:
Analyse
Beantwoord de vragen in de analyse-vragenlijst die gaat over de 10 essentiële bouwstenen van goed rekenonderwijs. Het invullen levert al direct inzicht en overzicht. Ik neem de antwoorden grondig door en geef je een diepgaande reken-didactische analyse
Kick-off
Ik kom op school en bespreek met schoolleider en IB/KC/rekencoördinator alles over jullie rekenonderwijs, zoals inzicht van het team in handelingsmodel, kennis leerlijnen, het automatiseren, instructiekwaliteit en differentiatie. Jullie maken keuzes en weten waar we op gaan focussen.
Bijeenkomsten
In de lijn van de gekozen focus plannen we teambijeenkomsten die gericht zijn op zowel kennis en vaardigheden als op houding. Verandering is altijd spannend, daarom wordt
Co-teaching
We bouwen op en sturen bij. Samen. Altijd vanuit respect en vertrouwen. Het team groeit en verbindt.
Inclusief:
- Alle deelnemers krijgen toegang tot waardevolle content zoals voorbereidingsformulieren, literatuur en artikelen
- Wekelijkse support: toegang tot mij via mail zodat je altijd verder kunt.
- Tussen- en eindevaluatie op papier en in gesprek
Liever eerst even proeven aan hoe ik dat doe of weet je nog niet zeker of dit wat voor je is?
Inspiratiesessie
Neem dan contact op voor een inspiratiesessie.
Na de inspiratiesessie heeft je team een beeld van mij en overzicht in de belangrijkste bouwstenen van goed rekenonderwijs.
Meer weten? Plan hier je gratis adviesgesprek:
contactformulier:



