FORMATIEF HANDELEN
Werken aan groei!
Wanneer je dagelijks een actieve rol wil spelen in de groei van je leerlingen en hen wil inspireren om te leren voor hun ontwikkeling in plaats van louter voor cijfers, aarzel dan niet om contact op te nemen!
Wil jij met jouw school of schoolbestuur je onderwijs meer richten op leren en ontwikkelen en veel minder op cijfers en scores? Maar weet je nog niet precies hoe dit bereikt kan worden? Neem je team mee in formatief handelen!
Formatief handelen richt zich op groei en ontwikkeling. Via een grondhouding dat ieder kind kan leren en als het niet lukt, het NOG niet lukt, wordt er met leerlingen gewerkt. Dit vraagt iets van leerkrachten. In het traject Werken aan groei wordt actief gewerkt aan de leerkrachtvaardigheden die nodig zijn om te bereiken wat we willen; leerlingen die met plezier naar school komen om iets te leren!
De onderwerpen die aan bod komen in het traject Werken aan groei zijn; visie op leren, doelgericht werken, het opstellen van heldere succescriteria, het actief betrekken van leerlingen bij hun leerproces, eigenaarschap, het activeren van leerlingen, het geven van effectieve feedback en het formuleren van vervolgstappen.
Middels bijeenkomsten en coaching op de werkvloer wordt het traject vormgegeven. Fysieke bijeenkomsten worden ondersteund door de online leeromgeving. Alle deelnemers worden uitgedaagd te kijken naar hun eigen handelen en door in gesprek te gaan met elkaar te werken aan groei. Hierin staat feedback geven en ontvangen centraal.
Het traject is speciaal ontwikkeld voor leraren en leraarondersteuners die willen leren hoe ze formatief handelen effectief kunnen integreren in hun lespraktijk. Het programma bestaat uit 4 dagdelen met tussenliggende coaching op de werkvloer, waarbij de nadruk ligt op praktische toepassingen en groei van de onderwijsprofessional.
Wanneer je dagelijks een actieve rol wil spelen in de groei van je leerlingen en hen wil inspireren om te leren voor hun ontwikkeling in plaats van louter voor cijfers, aarzel dan niet om contact op te nemen!